torsdag 27. august 2009

Tanketom logisk brist

Sakset fra Sør-Trøndelag, nettdebatten :
"Forøvrig når det gjelder bommer så vet jeg ut fra vitneobservasjoner at bilister har hatt nærkontakt med bommene på E39, der er det i tillegg varsellamper noen hundre meter før og lysene skifter for forhåndsvarsling enda tidligere der enn de andre planovergangene er jeg blitt meg fortalt. Så selv ikke fysiske bommer på tvers av veibanen er alle bilister i stand til å se! Og en ved museumsjernbanen jeg snakket med måtte for en del år siden løfte flagget unna frontruta på en bil på Fannrem fordi en bil bare kjørte selv om det stod en person midt i veien med et stort rødt flagg! Når man ikke klarer å se fysiske bommer og store røde flagg rett foran bilen, da kan man ikke bortforklare at det er hos bilistene problemet ligger!
Av: Nok en tilhenger av rettsstaten "


Som du selv skriver!

Med så upålitelige og lovløse bilister som dere tydeligvis mener det finnes her, så er det jo helt logisk at en innretning uten noen nytte, som museumsbanen øyeblikkelig må opphøre driften! For her hjelper jo INGEN TING i følge dere selv! Ikke fysiske bommer, ikke lyssignal, ikke personer med rødt flagg - INGEN TING!

Da er det selvsagt klart for alle som er i stand til å tenke, at dette er så farlig at virksomheten må stoppes - i MORGEN!

Om du ikke selv ser det håpløse i argumentasjonen din, må du nesten søke hjelp, dette var det mest pessimistiske jeg har lest, noensinne, og trolig det mest tanketomme!

Faktisk tror jeg det er en rapport fra og et innblikk i den bedriftskulturen som har festet seg blant banens personell - Vi har rett, vi har retten på vår side, alle andre har feil, og alle andre er fullstendig upålitelige.
Det var vanlig blant personellet i gamle dager, noe gamle kjørerapporter jeg sitter på viser klart. Sannelig tror jeg vi-alene-vite-mentaliteten overlevde fra 1974!

Om dere ikke forstår det selv, er slike holdninger regnet for å være det som er aller farligst blant folk som er ærlig opptatt av sikkerhetsarbeid, det kalles "Mens vi venter på neste ulykke".....

Ingen kommentarer:

 
Blogglisten