torsdag 27. august 2009

Sitat fra sør-trndelags nettdebatt :
"Blir de opplevd seriøst? 26.08.09 - 18:18
Jeg synes det er positivt med debatt og at det ofte er konstruktive uenigheter man får resultater av. MEN den debatten som Kringstad og Prestmo har ført på Prestmo sin blogg den senere tid, gagner desverre ingen. Jeg har stor respekt for den jobben Kringstad har gjort gjennom Orkanger Vel - men dette blir lavmål av begge parter. Hvordan kan dere preike om hvordan ungdom bør oppføre seg, og foreldre oppdra ungdom? Les hva dere selv skriver - direkte barnslig spør du meg.
Av: Moan"


Enig! Det er lavmål.

Uten tvil et lavmål, men når en henstilling om å slutte å angripe folk personlig, i en vel-forenings navn, uten at vi kan se at foreningen gir dekning for oppførselen, ikke medfører at et par grønne erter treffer hverandre, og man sier "jeg legger meg flat, dersom jeg har tråkka noen på tærne....", da er det nesten ikke annet å gjøre enn å stille det til allmen beskuelse på nettet.

Det du har lest er en runde mail mellom to personer som er uenige.
En påpeker at ANDRE mennesker er blitt råkka på.
Tråkkeren nekter å diskutere DET, og ta på alvor at han har gjort det han har gjort, i stedet vil han diskutere en teknisk sak : at innlegget er lagt ut anonymt.

Han er mest opptatt av at han ikke får utlevert navnet på den fornærmede part av meg direkte.

Det er IMIDLERTID ikke anonyme innlegg, jeg som har redaktør-ansvar for denne bloggen, KJENNER identiteten, og sjekker identitene på mail-henvendelser, men kan gi kildebeskyttelse, akkurat som VG.....

Det sagt, så legger Hans ut anonyme innlegg selv i Gjesteboka til Orkanger vel. En rask sjekk, med forsøk på å maile via adressa i gjesteboka, avslørte at 6 av 8 meddelsomme personer opptrer under falsk mailadresse i Orkanger Vel's egen gjestebok....
Det betyr nok dessverre at Hans er ført bak lyset på en eller annen måte, avhengig av hvordan den nett-løsningen som driver gjesteboka fungerer, HAN vet ikke hvem det er!

Og DA kommer Hans opprørthet over å ikke få navnet på sine kritikere av meg i et litt merkelig lys......

Men det har nå virka allikevel da, denne lille kritikken av Orkanger Vel's kampanje, for selv om hærverket fortsetter, dessverre (alle er i mot hærverk), så har sannelig Hans endret adferd!

Sist nå så fikk det bare et "normalt" oppslag på vel-sida. Det er bra.
Slike ting er irritable, men blir nok dessverre ikke tatt særlig alvorlig av politiet.

Så selv om Hans enda ikke er klar til å innrømme noen overtramp, har han endret framferd. For min del holder det, det.

Nå må vi bare finne ut hvordan vi skal nå fram til "hærverkerne" og få dem også til å endre oppførsel!

Forsøkt innsendt til Søras nettdebatt av Erik Prestmo

Ingen kommentarer:

 
Blogglisten