lørdag 8. august 2009

Mere nettdebatt

Fremdeles er det flere døgn å vente på at innlegg kan eller ikke kan komme på nettsidene til Sør-Trøndelag

Fremdeles i følge en Vantro Thomas, som etterspør Tiltak og ikke bare prat (hva annet er en nettdebatt enn prat?) her er svaret :
*******************

Saksopplysning

Det er levert et alvorlig og seriøst alternativt forslag til videre drøfting hos orføreren i Orkdal i denne uke.

Det kan bety at det åpnes for politisk behandling av banens videre skjebne i Orkdal på to forskjellige fronter i tiden som kommer.

En er i trafikksikkerhetsutvalget, hvor det vil bli meget vanskelig å komme unna tiltak, tiltak som blir kostbare for banen og som vil være livsviktige så og si for Orkdalingene.

Det andre forslaget som kanskje vil bli seriøst vurdert og viderebehandlet vil bety en total omveltning i alle planer og noe som peker mot fremtiden og en helt annen tankegang enn å drive å rote i fortiden.

Det er for tidlig å komme med detaljer, men det er et prosjekt som peker på alternativ bruk av banen, har muligheter for statlig delfinansiering og som har transportpolitisk betydning langt ut over Orkdal. Det kan bli et like revolusjonerende prosjekt som banen en gang var, i beste Thams-ånd.

time vil sjåv.

Det er på tide å tenke nytt, slik det har vært hittil kan vi ikke fortsette.

Det er heller ikke fruktbart å forsøke å gjøre debatten omkring banen til en debatt om og omkring min person, jeg målbærer meninger og holdninger som er utrolig utbredt langs banen.

Å personfiksere enhver debatt "minner faktisk om det min første kone og hennes mor dreiv på med i tide og utide", som en kjenning en gang uttrykte det - det var antakelig heller ikke særlig fruktbart, og de som driver med slikt bør nok tenke gjennom hvordan de tenker og hormon-nivå og -sammensetning!

LOL.

Nettdebatten i S-T

I debatten rundt Thamshavnbanen er det reist noen innsigelser.

Ettersom nettsidene til Sør-Trøndelag ikke oppdateres fra Fredag klokka tolv til Mandag etter middag, må noe av det kjøres ut her:

Til spørsmål om det nytter å ta opp politiske saker rundt museumsbanen i nettdebatten, som betviles av en Vantro Thomas:

**********************

Nytter ikke?

Jo visst nytter det!

I en tid hvor AP gjør nesten hva som helst for å tekkes media er man VELDIG lydhøre på slikt. En representatnt som ikke en gang er populær i sitt eget hjemmeområde, vil bli parkert på sidelinjen, se bare hvordan de siste nestlederne i AP har blitt behandlet......

Ved siste valg, da Asphjell ble valgt inn på tinget, hadde han over 42% av stemmene bak seg i Orkanger-kretsen, bare 32% i helle Orkdal totalt, det betyr at oppslutningen i resten av kommunen var ned-imot det halve der.

Så Orkanger-velgerne har STOR makt, nåpr det gjelder å sende fylkesparti-ledelsen og partiledelsen et tydelig signal!


Asphjell har aldri forstått og respektert at det er Orkanger-kretsen som er hans velger-bastion i dalføret.

La oss gi ham det svar han fortjener, nå er vi dritt lei av enveiskjøret for Fannremen.

Dråpen som fikk begeret til å flyte over er Orklahallen 4. September, dersom partiledelsen har LITT folkeskikk og fingerspitsgefühl så finner de en unnskyldning og lar være å komme.....

PS listestryking er kun terapi for de som absolutt MÅ stemme AP, vi andre stemmer FrP i år, det vil være et tegn som helt sikkert blir forstått i partiledelsen.........

fredag 7. august 2009

Stryk Asphjell!

Jeg har blogget det tidligere i sommer og gjentar det her og nå :

Stryk Asphjell ved Stortingsvalget!

Alle som er stemmeberettiget får i disse dager sitt personlige Valgkort for 2009. På baksiden står veiledning til velgerne.

Jeg siterer :

"Du kan endre på stemmeseddelen".

Du kan "endre på rekkefølgen på kandidatene",
"sett et (nytt) nummer i ruten til venstre for navnet på kandidaten(e)".

Du kan "stryke kandidater",
"sett et merke (kryss, hake eller lignende) i ruten til høyre for navnet til kandidaten(e) du vil stryke".

"Ikke vær redd for å endre på stemmeseddelen. Den blir ikke forkastet selv om du gjør feil"

Dette til orientering, etter at en deltaker i denne debatten feilaktig blandet sammen kommunevalg med stortingsvalg, for kommunevalg gjelder andre regler.

Derfor : oppfordringen går til alle som virkelig ønsker å bilegge bygdastriden, og de som er opptatt av at spilleregler skal følges, og at man skal overholde inngåtte avtaler, samt å opptre ærlig og redelig og ikke bære flere hatter samtidig :

STRYK ASPHJELL FRA STORTINGSVALGSLISTA, IKKE EN STEMME TIL DEN PERSON SOM LEVER AV OG LEVER FOR BYGDASTRIDEN!

onsdag 5. august 2009

Påkjørt av toget, nr 2 sommeren 2009

Nærbilder av den påkjørte bilen

Bildene forstørres ved bare å peke på dem og klikke en gang, de kan lastes ned og lagres på egen maskin, NB! copyright! dersom bildene skal benyttes i næringsmessig sammenheng, kontaktes bloggmaster, byline fordres og forventes dersom bildet brukes i ikke-komersiell sammenheng.


Jeg har hatt anledning til å se nærmere på bilvraket etter at toget var ferdig med å maltraktere det.
Har sikret meg nærbilder og diskutert skadene med bilfolk. Bildene kan beskyues nedenfor disse linjer.

Denne bilen ble truffet på høyre side at et lokomotiv som bare beveget seg i 15 km/t i følge føreren av toget. Vitner sier det var minst 5 personer ansatt ved banen ombord på dette toget.
I 15 km/t har toget dundret inn i sida på Volvoen, knekt midtstolpen og slått døra inn i passasjersetet. Hele bilen er antakelig slått råskakk, rammeskeiv.
Hadde det sittet en passasjer i setet ville sannsynligvis hele brystkorga på høyre side hos passasjeren blitt slått inn og knust, setebeltefestet er slått inn sammen med midtstolpen og ville ha rammet tinningen hos passasjeren, sannsynligvis.
Vi snakker om livstruende skader i bare 15 km/t fra togets side.
Det er all grunn til å rope varsku, bilister MÅ LEGGE seg dette på minnet og vise stor aktsomhet.
Så lenge det er ubegrenset stoppeplikt for toget, må folk se nøye på lyssignal og se seg godt for, det er livsfarlig å bli påkjørt av toget, uansett hastighet.






Den påkjørte bilen - se skaden, en slik Volvo er en solid sak.....

Døra innslått, trykket inn i kupeen, legg merke til midtstolpen.


Blikk inn i kupeeen fra førersetet, mot passasjerplassen, denne skaden er påført av et tog i bare 15 km/t!

Blikk bakfra, forover inne i kupeen, her hadde det ikke vært moro å sitte!


Frontruta, forfra. man ser døra trykket inn i kupeen, fortsatt kun 15 km/t på toget!



Bilen påført stor skade på høyre side, hadde denne kollisjonen skjedd tidligere i sommer, da togene kjørte MYE fortere, før den første påkjørselen i sommer, hadde skadene vært voldsomme, toget ble observert av undertegnede ved passering Follo, før første uhell i sommer i dobbelt hastighet av det man kjører i dag, helt tydelig at farten er satt ned. Alminnelig fysikk, ungdomsskolens pensum, forteller oss at skadene 4-dobles, dersom farten er dobbelt så høy.............

Strakstiltak

I 15 km/t har toget dundret inn i sida på Volvoen, knekt midtstolpen og slått døra inn i passasjersetet. Hele bilen er antakelig slått råskakk, rammeskeiv.

Hadde det sittet en passasjer i dette setet ville sannsynligvis ville passasjeren ha blitt alvorlig skadet.
Vi snakker om livstruende skader i bare 15 km/t fra togets side, det er livsfarlig å bli påkjørt av toget, uansett hastighet.


Samtidig er det slik at det er mer enn nok personell på banen til å gjøre som vi nede på Orkanger ønsker : som et straks-tiltak skal toget stoppe helt ved hver overgang og sende ut en person med rødt varselflagg og stoppe både biler, syklende og gående, før man vinker klart for toget.


Dette må helt ubetinget gjelde ved HVER ENESTE overgang, enten den er helt usikret, som de fleste overgangene er i dag, eller det er skilt og lyssignal, fordi dette er alt for farlig til å leke med og til å ta sjanser på.


På sikt, i løpet av høsten, bør man få sveiset sammen enkle, låsbare stålbommer som sperrer for banen, og den samme personen som foreløpig må ut med flagg, skal da gå ut etter at toget har stoppet, låse opp bommen, stanse alle andre veifarende og svinge bommen slik at veien blir sperret, og deretter slippe toget fram, og avslutte med å sette tilbake bommen og låse den - ved hver eneste overgang, sikret eller usikret.


Et slikt tiltak vil være den eneste måten man kan oppnå en akseptabel sikkerhet i et land hvor visjonen er null skader i trafikken!

tirsdag 4. august 2009

From: binga7300@hotmail.com

To: robert.eriksson@stortinget.no; per.sandberg@stortinget.no; arne.l.haugen@stortinget.no

Subject: Opplysning om samfunnstilstand i almenheten
Date: Tue, 4 Aug 2009 10:28:32 +0200
BingaGrensen 127300 orkanger99423194
binga7300@hotmail.com

Hei jeg har i den siste tiden blitt oppsøkt av mennesker som har store problemer MHT. Barnevern, politi og NAV.
Disse menneskene føler seg overkjørt, manipulet og lurt i alt fra å gi opp sine barn, gi opp sin rett på Arb.ledig,trygd, la være og anmelde økonomisk kriminalitet, og i en overaskende stor grad Kan det virke som de har de rett. og er faktisk overkjørt, av de som vi betaler skatt for å beskytte oss.

Grunnen til at de kommer til meg er litt uvist, Men i hele mitt liv har jeg vert tillitsmann, Ungdomsskole, Fremskrittspartiet, Rørleggerskole, Militæret, og på jobben i jern å metall. Kansje er dette grunnen til at folk kommer til meg. Jeg er dog ingen offentlig institusjon...

De vet at jeg hører på deres ord. Og følesene som de ikke kan sette ord på, Prøver jeg å hjelpe dem med.

Dette har reist spørsmålet om det ikke er på tide med en kommunal tillitsmann.Tillitsmannen må være direkte folkevalgt, og med egen stab plasert utenfor de lokaler som resten av systemet oppererer i.

Selfølgelig finansiert av stortinget og med rappoteringsplikt til HM. Kongen og Regjeringen. Dette systemet ville føre til Bedre oversikt for sentrale myndigheter. Særlig der "bygde Og Bydyr" har fått stort fotfeste.

Dette vil også skape større trygghet for folket.

Vi er jo vant til dette i alle andre systemer Skole, Militær og på jobb.Så hvorfor ikke følge opp dette systemet. For å fange opp de hverdagsproblemer som er en meget stor belastning for mange. Vi skal ha en ombudsordning men denne er ikke funksjonell slik Folket ser det.Jeg tror dette vil føre til ferre sykemeldinger, og mere "lykke" for folk flest, Da de kan stole på att de ikke blir utsatt for trynefaktor fenomenet. Som i virkeligheten er bare en illusjon, men som ikke kan bevises, heller ikke behandles uten kostnadskrevende psykisk behandling.

Det må jo være noe som gjør at vi tar våre liv mye mere her i det VAKRE NORGE. Særlig sammelignet med Danskene Svenskene og Islenderne.

Det innlegges også mange flere til psykisk behandling her i landet samenlignet med våre brødre i de andre land.

Jeg tror disse kostnadene til psykisk helse kan reduseres med mere, enn utgiften til å drive ett slikt tillitsmannsapperat.

Du vet : Vi kan ikke elske folket i biter, Vi må elske hele folket, som de er,

Med vennlig hilsenBinga

Med lov skal landet bygges ikke la ulov legge det øde.
 
Blogglisten