fredag 7. august 2009

Stryk Asphjell!

Jeg har blogget det tidligere i sommer og gjentar det her og nå :

Stryk Asphjell ved Stortingsvalget!

Alle som er stemmeberettiget får i disse dager sitt personlige Valgkort for 2009. På baksiden står veiledning til velgerne.

Jeg siterer :

"Du kan endre på stemmeseddelen".

Du kan "endre på rekkefølgen på kandidatene",
"sett et (nytt) nummer i ruten til venstre for navnet på kandidaten(e)".

Du kan "stryke kandidater",
"sett et merke (kryss, hake eller lignende) i ruten til høyre for navnet til kandidaten(e) du vil stryke".

"Ikke vær redd for å endre på stemmeseddelen. Den blir ikke forkastet selv om du gjør feil"

Dette til orientering, etter at en deltaker i denne debatten feilaktig blandet sammen kommunevalg med stortingsvalg, for kommunevalg gjelder andre regler.

Derfor : oppfordringen går til alle som virkelig ønsker å bilegge bygdastriden, og de som er opptatt av at spilleregler skal følges, og at man skal overholde inngåtte avtaler, samt å opptre ærlig og redelig og ikke bære flere hatter samtidig :

STRYK ASPHJELL FRA STORTINGSVALGSLISTA, IKKE EN STEMME TIL DEN PERSON SOM LEVER AV OG LEVER FOR BYGDASTRIDEN!

3 kommentarer:

bLAsTeR sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
ErikP sa...

He he, retter opp leifene etter hvert som jeg ser dem, dessverre er ikke det mulig i den enveis-kommunikasjonen som avisene har....

Når det gjelder word, jo har tenkt på det, men det blir mere styr, ett lag til mellom kreativiteten og resultatet, det som er viktig er "immediacy", andre folk får sitte å finpusse før de publiserer "nobelpris"-stykkene sine!

Hele vitsen med en diskusjon er ikke at alle skal være enige, ikke før og ikke etter, men å lære seg å leve med at andre har meninger og holde seg til saken, ikke henge seg opp i personen.

Når det gjelder synet, bare vent til du er førti, så kan du vente til du blir femti, og grue deg til du blir seksti - det blir bare verre og verre! I mitt tilfelle er det nok en snve av en eller annen -leksi også, men det oppdaget jeg ikke før det ble tastatur, med penn har det alltig gått bra, på dette tastaturet hender det rett som det er at bokstavene baller seg til og kommer i motsatt rekkeføge, omtast så og si!

Nå til saken: stryk ASPHJELL! :-))

ErikP sa...

He he, nå skal det bli saker! Bytta den gamle billedrør-slkermen med en flat snerten sak.

Utrolig hvor mye bedre synet mitt ble, nå SER jeg plutselig alle bokstavene!

Slik er det når man sitter med en museumsgjenstand, jeg burde utplassere den gamle hos Chr. Salvesen & Chr Thams Communications Aktieselskab!

:-))

 
Blogglisten