tirsdag 4. august 2009

From: binga7300@hotmail.com

To: robert.eriksson@stortinget.no; per.sandberg@stortinget.no; arne.l.haugen@stortinget.no

Subject: Opplysning om samfunnstilstand i almenheten
Date: Tue, 4 Aug 2009 10:28:32 +0200
BingaGrensen 127300 orkanger99423194
binga7300@hotmail.com

Hei jeg har i den siste tiden blitt oppsøkt av mennesker som har store problemer MHT. Barnevern, politi og NAV.
Disse menneskene føler seg overkjørt, manipulet og lurt i alt fra å gi opp sine barn, gi opp sin rett på Arb.ledig,trygd, la være og anmelde økonomisk kriminalitet, og i en overaskende stor grad Kan det virke som de har de rett. og er faktisk overkjørt, av de som vi betaler skatt for å beskytte oss.

Grunnen til at de kommer til meg er litt uvist, Men i hele mitt liv har jeg vert tillitsmann, Ungdomsskole, Fremskrittspartiet, Rørleggerskole, Militæret, og på jobben i jern å metall. Kansje er dette grunnen til at folk kommer til meg. Jeg er dog ingen offentlig institusjon...

De vet at jeg hører på deres ord. Og følesene som de ikke kan sette ord på, Prøver jeg å hjelpe dem med.

Dette har reist spørsmålet om det ikke er på tide med en kommunal tillitsmann.Tillitsmannen må være direkte folkevalgt, og med egen stab plasert utenfor de lokaler som resten av systemet oppererer i.

Selfølgelig finansiert av stortinget og med rappoteringsplikt til HM. Kongen og Regjeringen. Dette systemet ville føre til Bedre oversikt for sentrale myndigheter. Særlig der "bygde Og Bydyr" har fått stort fotfeste.

Dette vil også skape større trygghet for folket.

Vi er jo vant til dette i alle andre systemer Skole, Militær og på jobb.Så hvorfor ikke følge opp dette systemet. For å fange opp de hverdagsproblemer som er en meget stor belastning for mange. Vi skal ha en ombudsordning men denne er ikke funksjonell slik Folket ser det.Jeg tror dette vil føre til ferre sykemeldinger, og mere "lykke" for folk flest, Da de kan stole på att de ikke blir utsatt for trynefaktor fenomenet. Som i virkeligheten er bare en illusjon, men som ikke kan bevises, heller ikke behandles uten kostnadskrevende psykisk behandling.

Det må jo være noe som gjør at vi tar våre liv mye mere her i det VAKRE NORGE. Særlig sammelignet med Danskene Svenskene og Islenderne.

Det innlegges også mange flere til psykisk behandling her i landet samenlignet med våre brødre i de andre land.

Jeg tror disse kostnadene til psykisk helse kan reduseres med mere, enn utgiften til å drive ett slikt tillitsmannsapperat.

Du vet : Vi kan ikke elske folket i biter, Vi må elske hele folket, som de er,

Med vennlig hilsenBinga

Med lov skal landet bygges ikke la ulov legge det øde.

Ingen kommentarer:

 
Blogglisten