torsdag 10. september 2009

Avholdsfolket er ute og lufter seg!

I en diskusjon som fulgte artikkelen om fleinsopp-plukking på Orkanger, ser det ut til at avholdsfolket tror de har funnet et sted de kan få flere tilhengere.

Så nå går DERES diskusjon ut på noe i nærheten av " skjit i fleinsoppen, det er ALKOHOLEN som er farlig!"

Sist ute er et innlegg fra Andrea:

"Du har virkelig ikke peiling.. 10.09.09 - 11:42
Kjære Xxxx Xxxxxx..

Forskning gjennom MANGE år viser av jo mer alkohol som er tilgjengelig, jo større blir forbruket! Ta f.eks. Danmark og Tyskland, hvor man får kjøpt alkohol på butikker og bensinstasjoner.. Hver 4 eller 5 innbygger har skader på grunn av alkoholen. Tyskland og Danmark ligger på toppen på listen over land der skrumplever er mest utbredt. Reiser du til Danmark, ser du få som er fulle.. Det er fordi de drikker mindre, men oftere! I Tyskland starter mange dagen med en dram. Da jeg og venninnene var på jentetur til syden, var det mengder av sprit som møtte oss på hver eneste lille butikk vi var innom. Og du kan tro vi hamstret! Hva får deg til å tro at det kommer til å bli annerledes i Norge, dersom en mer liberal alkoholpolitikk blir innført?
Av: Andrea Evjen "


Hei Andrea, artig at du bruker navn!

Men du må LESE hva jeg skriver.

JEG har ikke gjort meg til talsmann for sprit på Super'n DET er noen i FrP det! Og JEG er ikke DER!

Jeg snakker om Polet, og tro du meg, JEG vet mye mer om drikkeskikken i Orkdal før og etter Polet kom, enn både DU og ALLE venninene dine!

Alt det andre du snakker om er barnelærdom.

Det eneste vellykede alkoholpolitiske tiltaket i Kongeriket, NOENSINNE, var at det ble vanlig å kjøpe bil, ta fører-kort, og FÅ VEKK alt pratet rundt lunsjbordene om "hvordan unngå å bli fratatt førerkortet, når du har tatt en dram"!

Jeg vet mer om dette også enn deg og alle venninene dine......

Til slutt vil jeg bare føye til at det er synd at avholdsfolket skal bidra til å SENKE årvåkeneheten mht denne fleinsoppen!

I den aktuelle diskusjonen har vi sett ungdommer som gir uttrykk for at det er OK å bruke sopp!

For ett enkelt-individ, vil bruk av sopp, spesielt hvis man ikke har peiling og roter det til med "vanlig" giftsopp i tillegg, være bortimot 1000 ganger farligere enn alle typer alkohol som finnes på markedet.

I STORE systemer, feks i Norge, eller i Tyskland eller Frankrike, har avholdsfanatikerne rett, alkohol, og overforbruk av alkohol er et samfunnsmessig kjempeproblem og et helseproblem av voldsomme dimensjoner.

Men for enkeltinbdividet? Valg mellom sopp og alkohol? NO CONTEST!

Ellers er ideen om totalavholdsskap dau, steindau som ei tørr sild på berget. Dere kan drømme om det, det kommer aldri til å skje.

Og jeg tar meg ei halv flaske øl, en konjakk eller aller helst en liten whisky før leggetid, og kommer til å fortsette med det. Det gjør bare godt det.

Det er feks mange ganger bedre å ta en liten dram for å døyve muskelsmerter, enn å knaske lykkepiller som Bondevik!

Ingen kommentarer:

 
Blogglisten