onsdag 13. mai 2009

Svar til Tore Jønland

Tore:Typisk tegn i alle nettdebatter: når en ikke har noe annet å fare med, så begynner en å kritisere RETTSKRIVINGEN!

Orkla FK :
I motsetning til mange av dere er jeg opptatt av langt større saker enn et fotballag eller 3. Dette får dere ta ansvar for selv; jeg bare advarer: det kommer ikke FLERE midler fra det offentlige fremover, det kommer ikke MER sponsorpenger framover. Det blir sannsynligvis ikke økonomi til å opprettholde TO baner som skal ha standard til høyere divisjoner.

Jeg minner om at politikere - som for øvrig støtter Øverbygda i ett og alt, i siste kommunevalgkamp gikk direkte til angrep på Orkanger som sentrumsalternativ i forrige periode og ønsket å rasere Idrettsparken.
Dersom dette får fortsette å gro bak utedassene, så står vi ovenfor et scenario hvor det ikke FINNES noen Idrettspark. Husk at Arme Grønset med sine medspillere har en snart 20-årig karriere med stadig nye og kreative forslag og tiltak i Idrettsparken: Ungdomsskole, Barneskole, Ungdomsskole igjen, Riving av hall, flytte hall, bygge enda en halle utenfor den naturlige og sentrale plasseringen.

Da må DERE ta ansvaret for hvordan all fotball skal avvikles for HELE Orkdalen på minianlegget på Fannremsmoen.
Budskapet mitt om "samarbeid", det DERE kaller samarbeid oppi bygda har stort sett alltid gått ut på å finne løsninger som er til fordel for Fannrem.- DET er samarbeid etter deres hode!

I førti år har Orkanger tapt og tapt, det er DET jeg beskriver annet steds. Hver gang det er en liten fordel for Orkanger, SKRIKES det opp fra Fannrem om "bygdastrid"!

Jeg forsøker å beskrive hva det er som har skjedd, hvorfor denne politiske uskikken har fått feste seg, og hva konsekvensene har vært. Jeg bruker ikke mye tid på å beskrive konsekvensene for Fannrem; fordi de har beveget seg fra en kommunekasse som var nærmest et kommunalt konkursbo - bønder betaler jo ikke skatt! -til å bli en liten veldrevet oase, betalt med våre penger.

Rettskriving igjen: det er SÅ SMÅ BOKSTAVER i den lille ruta vi skriver på her på Orkanger Vel's lille forum, det finnes heller ingen mulighet for å gå inn å rette opp tyrkleifer, så det er forklaringen, jeg for min del har vært vant til å bruke Spellchecker siden 1983, det finnes ikke her. Finn deg et annet tre å bjeffe oppetter!

Ingen kommentarer:

 
Blogglisten