Emil stiller noen betimelige spørsmål og skriver så bra at flere bør få lese det, ikke at det skal være skjult i noen kommentarer i en gammel artikkel :
Utgangspunktet var fra spørsmål til Nordseth :
"Spørsmål til Tore Nordseth : Hva kan det da komme av, når Asphjell er fra Orkdal, at han (Asphjell) på død og liv skal legge arrangementet til Orkanger, og fortrenge idrettslaget fra Orkanger i samme slengen, alt mens det finnes et egnet lokale i Orkdal?
"Orkdal" i denne sammenhengen Nordseth, vil si Fannrem.
Der finnes det et lokale som Asphjell fikk døpt om til Orkdal Kulturhus.
Dra dit og slipp til pikehåndballen!
Bli gjerne på Fannrem, vi kommer til å stemme FrP allikevel!
Akkurat det er BITTERT å skrive, for en som mener å ha tilhørt den politiske venstresida siden før 1965.
Men når adelskapet og jævelskapet blir så tydelig i Arbeiderpartiet, er det ikke annen råd.Vi burde ha hatt tilbakekallingsrett fra Stortinget, så hadde vi sluppet slike flauser som dere har laget her. !"
5 kommentarer:
Emil Asbøll sa...
hmm... rart å se at du snakker om grendapolitikk og frp i samme setning når selve fundamentet i Frps politikk vil totalt ødelegge distrikts Norge...Emil A.
5. juli 2009 10:26
ErikP sa...
Det er nå DIN påstand da Emil, men vi har hørt den gjentatt og gjentatt, så du har nok ikke kommet på det av deg selv....
Gjenstår å se, men stort verre enn hva Asphjell har fått til, går det egentlig ikke an å gjøre det.
I stedet for å ha en politisk praksis som BILEGGER grendastrid, går denne karen ufortrødent på, helt til han møter veggen.
Jeg er imidlertid villig til å prøve FrP bare for å få slippe mer av dette.
Og jeg tror det går bra, nettopp pga alle de svarte spådommene. Er det ETT område FrP ikke har råd til å mislykkes på, er det bygdenorge, da blir de en engangsforeteelse.
Men den LOKALE fordelen er at blir vi først kvitt Asphjell, så er'n borte, det er et gammelt ordtak i politikken "they don't come back...." det betyr i praksis at har en kar først driti så mye på draget at hans eget lokallag ikke tåler han, så har han i allefall ingenting i rikspolitikken å gjøre.
Asphjell hadde egentlig passert denne streken før forrige Stortingsvalg med god margin, og det sier sitt om svakhetene i Arbeiderpartiet, når de ikke hadde noen andre å stille opp....
5. juli 2009 15:07
ErikP sa...
PS jeg avskyr egentlig grendapolitikk som pesten jeg Emil, og har alltid hatt som utgangspunkt at alle deler av storkommunen skal få, etter behov, men målt etter evne, dvs en må få etter hvor mye en yter (god arbeiderpartipolitikk det serru....).
Nå TVINGES vi til å drive grendapolitikk i reint selvforsvar.
Det går en god serie på TV i disse dager om John Adams, en av dem som skrev den amerikanske konstitusjonen og ble tvunget til å gjøre opprør mot den engelske kongen.Det føles nesten likedan!
5. juli 2009 15:10
Emil Asbøll sa...
John Adams, som jeg forstår det, var en av de 7 "founding fathers" i USA. Han var en av de mest sentrale figurene i den amerikanske revulosjon og det var han som innførte den legendariske liberalismen inn i USA, "Liberty".
Slik lyder den aller første setningen i Frp's valgkamp program: "Fremskrittspartiet er et liberalistisk parti." De skriver i samme avsnitt, "partiets hovedmål er et samfunn med minst mulig skatter, avgifter og statlig innblanding."
Den akkurat samme ideologien John Adams var inspirert av.
Om denne typen politikk vil bli innført i Norge vil det ha dramatiske konsekvener for velferdsstaten, arbeidsplassene og økonomien.
Jorodd Asphjell var lenge aktiv i Orkdal idrettslag. Om du så er villig til å "prøve frp" vil jeg at du skal vite at partiet har programfestet MILIARDKUTT til den norske kultur. Jeg har skrevet en artikkel om akkurat dette, les den om du vil: http://velferdsstat.blogspot.com/
Uansett, om vi skal gjenomføre et et liberalt høyre samfunn med minst mulig statlig innblanding må vi gi opp på alle de muligheter, rettigheter og ordninger Arbeiderpartiet har sikret, ikke bare arbeiderklassen, men hver eneste en av oss, uansett hvor rik pappaen vår er.
Det norske landbruk, kultur norge og distrikts Norge har ikke kunnet overlevd har det ikke vært for den kunstige stimuleringen Arbeiderpartiet har og alltid vil gjenomføre.
7. juli 2009 07:10
ErikP sa...
Ikke uenig i mange av synspunktene dine, Emil.Jeg er bare uenig i at vi skal dekke over helt åpenbare svinske tilstander, bare for å sikre velferdsstaten!
Dersom velferdsstaten skal drives fram av svindlere, blir denne staten raskt et vrengebilde av det du tror den er.
Nå er ikke jeg så bekymret over kutt til norske "kulturarbeidere", ikke når jeg ser på RESULTATET av deres arbeid, som feks rapportert på TV i forbindelse med store utstillinger hvert eneste år de siste 30 - 40 åra. 99% av det som presteres er saker og ting jeg ikke ville ha SETT på tomta mi!
Men det er en annen sak.
Saken er at de amrikanske "Founding Fathers" var langt foran sin tid, og det var vel Thomas Jefferson som uttrykte de berømte ord om at
"demokratiets tre bør fra tid til annen vannes med patriotenes hjerteblod",
nettopp i vissheten om at korrupsjon, maktmisbruk, hemmeligholdelse og rett og slett svindel fra de folkevalgte kommer til å utgjøre en dødelig trussel for demokratiet og friheten i et samfunn som sier seg å hylde slike prinsipper.
Nå er det vel litt drøyt å ofre liv og hjerteblod for arbeiderpartiet, men vi kan antakelig bli enige om at vi ser visse sykdomstegn i det norske samfunnet og at en mdisin bør ordineres?
I så fall er den beste medisin i et levende demokrati å få til et maktskifte under ordnede forhold.
I vårt tilfelle vil det si at makta overlates til de skarpeste kritikerne, så kan de få prøve seg, og vi få prøve dem.
Men viktigst, Arbeiderpartiet kan få tid til å rydde i eget hus, luke vekk ugrasset og komme tilbake med en bedre politikk.
I Orkdal starter den behandlingen med å førtidspensjonere Asphjell. Han er ubrukelig, omtrent samme hvordan du måler ham.
7. juli 2009 07:39
Te og med Google har skjønt det!
for 13 år siden
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar