torsdag 18. mars 2010

Lavrans

Venstrepolitikeren Lavrans Skuterud har gitt lyd fra seg på Orkanger Vel.
Han forsøker å ta til motmæle mot en del av de ting som er brakt fram i lyset der, og førsøker skarpt å gå oi rette med Hans Kringstad.

http://www.orkangervel.no/index.php?artikkelvalg=vis_innhold&visning=1&id=808&kat=92

Men når en så stor fisk biter på kroken, skal Hans, som driver og dominerer sidene, ha valplassen aleine, da publiserer han svar direkte som hale i innlegget (det er en redaktørmessig uskikk) og i gjesteboka, og da er det ikke rom for andre.

Derfor må noen kommentarer legges ut her, som heldigvis ble kopiert og reddet fr de ble sendt til det sorte hulleet, som Orkanger Velblir når det kke passer Hans :


*************************


Lavrans Skuteruds innlegg på nyhetssida i dag er noe av det tristeste jeg har lest på lang tid fra en Orkdalspolitiker!

Og det sier ikke lite!

Lavrans klarer i allefall å demonstrere en ting, han lever i fortida og har ikke skjønt noe av "Nettet", direkte meningsbryting, og merkelige saker som Facebook og Twitter. Han henger igjen i fortidas gammelmodige løsninger, jeg tror at man i stedet for å sende mail eller SMS, må sende festtelegram på glanset papir for å få en slik kapasitet i tale!
:-)

*************

Kort spørsmål til Lavrans Skuterud:

Du som åpenbart er innflytter her, og som således burde være nøytral i bygdastriden:

Hva kommer det av at du og partiet ditt, Venstre, har pekt ut Orkanger som "fiende" i ett og alt, og helt åpenbart har gitt opp eller ikke ØNSKER stemmer fra Orkanger-velgene?

Er det en ryggmargsrefleks, eller er det preging ved kontakt og samrøre med andre venstrepolitikere?

***************


Dette er det groveste jeg har lest på lang tid!

Vi har i flere ÅR etterlyst et diskusjonsforum hvor det er mulighet til å få politikerne DIREKTE i tale - på like vilkår!

Så stort har savnet av debattforum vært at kommunestyret SELV har innført åpne møter, hvor "vi" kan stille "dem" spørsmål.

En ordning som er like tafatt som Lavrans svar her, fordi det der foregår slik at jeg får ett kort spørsmål, mens ALLE politikerne får breie seg utover taletida, det blir altså en en-veis kommunikasjon, akkurat som når Lavrans skriver sine mange kronikker.

Jeg konstanterer at Lavrans er fornøyd med tingenes tilstand - han slipper vel ubehagelige spørsmål slik!

Da er konklusjonen nærliggende: han er en politiker fra forrige århundre, som enda ikke har tatt inn over seg at Nettet er oppfunnet! Var det ikke Venstre han representerer? Som falt under sperregrensen nettopp? Man skulle tro han slo salto i lykke over å kunne få oss i tale.... Forresten forrige århundre var forrige årtusen!!

Til slutt Lavrans, DU etterlyser seriøsitet her (jeg har selvsagt aldri noe håp om selv å bli tatt seriøst av slike som deg), av Kringstad med flere.

Hvordan står det til med din egen seriøsitet og dine egne krumspring, ingen har noensinne blitt så avslørt som deg, jeg tenker på din talltriksing og dobbelte bokførsel når du og Arne Grønset la fra finansieringsforslaget vedr. ny Hall på Follo!

Hadde det vært meg, ville jeg ha trukket meg fra politikken!

Ingen kommentarer:

 
Blogglisten